Keresés

Denon AVR-X2300W - A szorgos kisdiák

     Bevallom, a tavaly bemutatott AVR-X2200W tesztje után már alig vártam az idei modellt, hisz az irány jó volt, csak épp be kellett fejezni azt, ami akkor elkezdődött.

    Igen, az elődmodell is tetszett. Tetszett a karaktere, tetszett a tudása, de a végén ott volt az a de. Igen, részben elrontották. Sajnos valamiért alul méretezték a tápellátását, aminek következtében egy bizonyos hangerőnél teljesen összeomlott. Erről mi sem árulkodik jobban, minthogy a kisebb AVR-X1200W modell nem küzdött ezzel a hibával.

     Ennek meg is lett az eredménye. Az AVR-X1200W lett talán minden idők legsikeresebb Denon házimozi erősítője. Megjegyzem minden joggal.

     Már tavaly arról beszéltünk, hogy ha jól sikerül a 2300-as modell, akkor már idén beelőzheti a nagy konkurens Onkyo-t. Végül ez nem következett be, vagyis nem úgy, ahogy gondoljuk, de ez nem a Denon hibája. Egyszerűen ő teljesen más karakter, és mi épp ezért szeretjük. Egyáltalán nem elvárás ugyanis két teljesen egyforma készüléket gyártani, hisz a változatosság mint tudjuk, gyönyörködtet. (meg hát nincs két egyforma ember sem, az ízlések változóak)


     A Denon AVR-X2300W modellje idén megkapta az EISA Díjat. Ezt a díjat a kínálatot elnézve akár még tavaly is megérdemelte volna, de jobb ez így, hisz így nem kell érte senkinek sem magyarázkodnia. Különböző szemszögekből vizsgálva persze különböző nyertesek kerülnek ki még nálunk is az üzletben. Mindez a felhasználás módjától, és az igényektől függ. A Denon minden esetre jó úton halad. Évről-évre (kivétel, amikor nem) észrevehető volt valamely téren fejlődés. Volt, amikor hangban, volt, amikor szolgáltatásban.


      Az idei év viszont egy elég érdekes év, hisz fejlődésről nem igazán lehet beszámolni. Tényleg az történt, hogy egyszerűen befejezték a 2200-ast, meg persze kiegészítették a kor aktuális szabványaival, és ez úgy néz ki, hogy részben elég is lesz. Valószínűleg a külső teljes átalakulásával meg kell várnunk majd az AVR-X2400W modellt.


      Sokat vártam rá, hisz épp miatta halogattam az Onkyo teszt befejezését. Abban a tesztben (mivel ez még gyakorlatilag meleg volt), csak a zenei részeket hasonlítottuk egymáshoz, melyben ha nem is sokkal, és nem is sok mindenben, de a Denon-t hoztam ki győztesnek, hisz ő állt közelebb a valóságos hanghoz, még az Onkyo inkább az érzelmeinkre hatott jobban.

Megérkezése után persze a kibontásával, és a tartozékainak megvizsgálásával kezdtem.

     A Denon - Marantz cégcsoport évek óta a legigényesebb a tartozékokat illetően. A távirányítón, és az azokhoz tartozó elemeken kívül az FM rádióvételhez szükséges antennát, és leírásokat találunk. A magyar nyelvű használati útmutatót ezúttal is CD-n mellékelik, mely roppant hatásos, ha segítségre van szükség. A témakörök fülekre vannak osztva, és a Ctrl+F (keresés indítása) billentyű is tökéletesen működik. A CD mellett a garancialevelet találjuk. Az erősítőre egyébként extra hosszú, 1+2 év kiterjesztett garancia vonatkozik.


      Az igényességet, és a maximalizmust az eldobható, papírból készült, rakéta formájú állvány, és a színkóddal ellátott hangfal kábel megjelölő matrica szalagok jelentik, melyek felhelyezése után gyerekjáték a bekötés, hisz a hangfal aljzatok is szín kódoltak.


      Maga a készülék persze érdemben konkrétan semmit sem változott az elődjéhez képest. Megkülönböztetni szemből a típusszámát letakarva egyáltalán nem lehetne az elődjétől. Most is a megszokott és egyben jól eltalált/bevált Denon design tükröződik róla vissza. A változás talán majd csak egy év múlva lesz esedékes.

 

     Ebben a kategória osztályban általánosnak mondható műanyag előlapja enyhén szálhúzott mintázatú, mely magasfényű betétet kapott. Ennek a magasfényű betétnek a felső részét foglalja el kijelző, mely fehér színben jeleníti meg az információkat. Méretes betűi/számai jól olvashatók. Az alsó sávban a különféle aljzatok helyezkednek el. Itt található a fejhallgató kimenet, a mikrofon bemenet ( Audyssey MultEQ XT rendszer), a HDMI bemenet, és az USB bemenet, melyről zenei tartalmak játszhatók le. Ezt a két sávot pedig a kezelőszervek választják el egymástól. Sok nem található belőlük, csak pár fontos dolog.

      A rögzített rádió csatornák léptetéséül szolgáló gombok, a második zóna ki/bekapcsolására, és bemenetválasztásának gombjai, egy fényerő szabályzó (Dimmer), egy állapotjelző gomb, és négy Quick Select gomb, melyhez egyedi bemeneteket, és hangzásmódot párosíthatunk. Ezt a funkciót tavaly is kedveltem rajta. A külső keretben jobb oldalt a hangerő szabályozásáért, még bal oldalt a bemenetválasztásért felelős tekerős kezelőszervet találni. Méretük eltérő, ami asszimetrikus megjelenést kölcsönöz, de ez pont így tökéletes.
 

Az AVR-X2300W is Vietnámban készül, ahogy az elődje.

   
     Megfordítva sem ordító a különbség, de azért észrevehető. Idén kissé visszanyúltak a korábbi videó bemenetekhez, és kimenetekhez. A tavalyi évben száműzött komponens, és kompozit kimenetek is visszakerültek a hátoldalra, sőt. A komponens bemenetek számát még sikerült is gyarapítani.

     Az AVR-X2300W kompatibilis a legújabb HDMI 2.0a specifikációval, valamint a HDCP 2.2vel minden bemeneten, amely szükséges a 4K Ultra HD másolásvédett tartalmak megtekintéséhez. Összesen 8 HDMI bemenettel rendelkezik, melyek közül az egyik kényelmes helyen, az előlapon foglal helyet, ez elég a modern HDMI eszközök, például Blu-ray lejátszók, játékkonzolok vagy Set-Top-Box-ok csatlakoztatásához.

     Az AVR továbbá támogatja a teljes sebességű 4K Ultra HD anyagokat, beleértve a teljes felbontású 4: 4: 4 Pure Color almintavételezésű jeltovábbítást, a HDR-t (High Dynamic Range) és BT.2020-at is. A HDMI kimenetek terén is hozza az elvártakat, tehát 2 ilyen kimenettel bír, még az egyik ARC kompatibilis, addig a másikat a 2. zónához, vagy egy kivetítőhöz csatlakoztathatunk.

HDMI 2.0a: a nagy dinamikatartományt támogató új specifikáció

     A HDMI Forum által bejelentett frissített 2.0a specifikáció támogatja a nagy dinamikatartományú (High Dynamic Range - HDR) videók továbbítását is, ami az idén megjelenő csúcs TV-k képminőségének fontos újdonsága.

     Az eddigieknél fényesebb világos és mélyebb sötét képrészletek, azaz nagy dinamikatartomány (HDR) megjelenítésére alkalmas első TV-k hamarosan kaphatóak lesznek. A HDR szabványok egyik fontos darabja kerül a helyére a HDMI specifikáció frissítésével.

    A HDMI 2.0a a HDMI 2.0 specifikáción fölül támogatja a HDR formátumokat, mégpedig azok statikus metaadatainak (kísérő adatainak) továbbításával. Vagyis egy HDMI 2.0a bemenettel rendelkező TV képes lesz meghatározni, hogy HDR, azaz nagy dinamikatartományú-e a jel, amit például egy Ultra HD Blu-Ray lejátszó szolgáltat HDMI 2.0a kimenetén át.

     A HDR megjelenítésre alkalmatlan TV-k ezeket a metaadatokat figyelmen kívül hagyják, így annak felhasználása nélkül jelenítik meg a képet. Épp ezért fontos, hogy a jel útjába kerülő eszközök ne butíthassák le a videó információkat.

     A HDMI bemeneteken kívül csupán Optikai digitális bemenet találunk rajta, de abból legalább kettőt. Jó lett volna, ha az egyik legalább koaxiális lett volna, de ezt már a tavalyi modellnél el kellett fogadni.

      Ezeken kívül két darab vonalszintű mélysugárzó kimenettel (Paralel, külön nem szabályozható), és egy ugyanilyen (RCA) 2. zóna kimenettel bír. Az analóg bemenetekkel viszont nem fukarkodtak, legalábbis az a 4 pár belőle elégnek kell lennie mindenre.


      Vezeték nélküli kapcsolódást tekintve kettő, kihajtható WiFi diversity antennát, és beépített Bluetooth-t tartalmaz. Aki nem kedveli a vezeték nélküli kapcsolatokat, annak lehetősége van hagyományos LAN kábellel (RJ45) is összedugni a hálózattal.


     A hangfalak csatlakoztatásául szolgáló aljzatok mindig is a kedvenceim közé tartoztak. Kategóriájának legkényelmesebb bekötését teszik lehetővé. Az egymás mellett elhelyezett egysoros hangfal kimenet nem az ördögtől való. A többi gyártó is előszeretettel használja, csak nem épp ebben a kategóriaosztályban, hanem jóval feljebb.


    Az AVR-X2300W is rendelkezik az AM és az FM vételhez szükséges antenna aljzattal. Egy biztos. A mai trendeknek megfelelően ezek egészen biztosan a háttérbe szorulnak majd az Internetrádióval szemben.


     A készülék hátulján nézelődve két fontos információt érdemes még megemlíteni. Az egyik a készülék maximális áramfelvétele, ami idén is 500W. Sajnos ez mostanra teljesen átlagosnak mondható, néha még egy kategória osztállyal feljebb is. (Egyedül az Onkyo kínál ennél erősebb készüléket.)

      Ez az energia biztosítja a dinamikus 7 X150W csatornánkénti teljesítményt, mely megszokott módon diszkrét elemekből, válogatott audió alkatrészek felhasználásával építettek. Ez természetesen a csúcsértékeket jelenti. Egy másik, szigorúbb mérés szerint (0,08 % torzítás mellett, a teljes 20 Hz-20 kHz tartományban, 8 ohmos terheléssel) 95 Wattot ad meg a gyártó, mely azért már hihetőbb. Az összes csatornát leterhelve még persze ezt az értéket is le lehetne felezni. Ez azonban nem lenne életszerű, hisz az erősítők egy-egy csatornán nem ritkán  simán kihozzák magukból a maximális teljesítményt is.

     Ebből a modellből sem hiányozhat az Eco üzemmód. Az ECO Mód nem csak kikapcsolva csökkentik az energiafogyasztást, hanem ha lehetőség van, akkor menet közben is. Az AVR-X2300-as ECO módba kapcsolva a gyártó szerint 50.3%-ot képes spórolni. A tipikus 75W fogyasztást képes 34W-ra csökkenteni. Ezzel újabb pár száz forintot a tulajdonos zsebében hagy évente. Ez a spórolás halk üzemmódban érhető tetten, amikor a tápegység nagyfokú kihasználatlanság miatt veszteségesen üzemel. Felhangosítva természetesen enged a brutalitásnak, ami a csövön kifér alapon. (készenléti üzemmódban 0.1W-ot fogyaszt, HDMI CEC kapcsolat engedélyezése után 0,5W-ot, még a hálózatot is figyelve 2,7W-ot)


     Gyakorlatban az ECO mód aktiválásakor az észlelhető, hogy eltűnik a hang mögül az a plusz energiatartalék, mely magabiztosságot adna neki. Mintha fellélegezne a rendszer, amikor kikapcsoljuk, de részleteket legalább nem tüntet el. Ezzel az üzemmóddal a megrögzött spórolók elismerését is sikerült elérni.


     Az Eco üzemmódnak három változata érhető el. Auto, On, és Off. Az Auto Eco üzemmód automatikusan vált a normál és az Eco mód között, attól függően, hogy milyen hangerőt választott. A másik két állapot talán nem igényel e fajta magyarázatot.

      A Denon rendelkezik jelenleg a leglátványosabb, színes képekkel illusztrált menürendszerrel, és beállítási segéddel. (Setup Assistant)

     Nagyméretű, kevés gombbal rendelkező távirányítója csupán tényleg csak a legfontosabb dolgokat tartalmazza, így kezelése bárki számára könnyedén elsajátítható.

     Az AVR-X2300W az otthoni hálózathoz LAN kábelen és vezeték nélkül is tud kapcsolódni, sőt a WiFi adatátvitel az idei fejlesztéseknek megfelelően már két sávon zajlik, a 2,4 GHz mellett az 5 GHz-es tartományban is.

A hálózati funkciói szintén megérdemelnek pár szót, ugyanis két platformra is elérhető a megújult "2016 AVR Remote App" nevű vezérlő alkalmazása.

Amennyiben nincs épp kezünkben sem okostelefonunk, sem a távirányítónk, úgy a számítógépünk böngészőjén keresztül IP vezérlése is megoldott.

     A Bluetooth-on kívül támogatja az Airplay vezeték nélküli zeneátvitelt, ahogy a DLNA zenei streaminget, a Spotify Connect-et (okostelefonról vezérelhető, és érhető el), és az Internet Radio-t is. A Pandora, a Deezer, a Tidal, és a Google Cast is hiányzik a repertoárból, bár erről sok embernek tudomása sincs. Minőségi tartalma miatt talán egyedül a Tidal lehet fájó pont.


     Figyelmet érdemel a streaming formátumok széles támogatása is, beleértve a nagy felbontású DSD, FLAC, WAV és AIFF, fájlokat,  gapless támogatással. Még az alacsonyabb bitrátájú zenék közt az MP3 kiterjesztés lehet népszerű.


     Az erősítőt hálózatba kötve külső hangkártyaként is kezelhetjük, így a számítógépünk zenei tartalmát pár kattintás alatt a hangfalainkon élvezhetjük, bárhol is legyenek azok a lakásban.


     A hét erősített csatornát a legkülönbözőbben használhatjuk fel. Adott a 2. zóna aktív vezérlése, ahogy a magassági, szélességi, hangsugárzók alkalmazása, vagy a hagyományos 7.1-es felhasználás. A mai trendek viszont egyértelműen a Dolby Atmos, és DTS X köré fonódnak. Mindkét hangzásmód úttörőnek számít, így nagy irántuk az érdeklődés.


      Technikailag van tehát egy igazán mindent tudó, a lehetőségekhez képest jól összerakott erősítőnk, aminek már csak a működését, és hangját kellene megismerni, bemutatni.

     A hangfal szettek közül a DALI Zensor 7 hangfal szettre esett a választás. Biztosak voltunk benne, hogy a DALI érzékenységével könnyű dolga lesz a Denon-nak.

     Az erősítő bekapcsolását követően egy beállítási segéd fogad bennünket, ami segíti az installálást. Beállítja az egyes bemeneteket, a hálózati kapcsolatot, és a hangfal elrendezést. Jelen esetben az Atmos végett az 5.2.2 felállást választottam. Ennél a modellnél is megadható, hogy a mennyezetbe épített hangfalak hol helyezkednek el. Nálunk épp középen, így ezt választottam.

     A rendszert a mellékelt Audiotechnika által gyártott mikrofonnal mérettem be, melyet évek óta használ az Audyssey rendszer.  A bemérést nagyban segítette a mellékelt rakéta állványt, melyet lapra szerelve mellékelnek hozzá.


A mérés előtt, és után is ellenőriztem a front hangfalak frekvencia átmenetét a hallgatási pozícióban. Itt elsősorban arra kerestük a választ, hogy mekkora javulást is lehet elérni egy ilyen rendszerrel.

A front hangfalak frekvencia átvitele szub, és EQ nélkül.

A front hangfalak frekvencia átvitele szubbal, és EQ nélkül.

 

A front hangfalak frekvencia átvitele szubbal, és EQ-val. (60Hz-es keresztezési frekvenciánál)

     Az Audyssey rendszer tehát csodákra nem képes, de némi finomításra igen. Érdemes tehát a hangfalak elhelyezésére nagyobb figyelmet fordítani, hisz egy jól elhelyezett hangszóró rendszernél az az 1-2 dB javulás bizony néha valóban csodákra képes.

     A vágási értékeket, és a hangerő szinteket most is felülbíráltuk, mivel így értük el vele azt az állapotot, hogy végre kiértékelhessük. ( Az Audyssey rendszert épp a hibái miatt kedvelem, hisz ismerem azokat, így hatékonyan tudok ellenük "küzdeni") Nem győzöm hangsúlyozni, hogy ezt bárki megteheti, hisz nem egy szimulált rendszernek kell tetszenie a hangnak, hanem a felhasználóknak. Amennyiben nem vagyunk maradéktalanul elégedettek a kapott végeredménnyel, akkor igenis bele kell kotorni, és megváltoztatni annak karakterét, arányait. Már persze ha tudjuk, hogy mit is csinálunk. Ha nem, akkor kérjük hozzáértő segítségét, hisz az a hang amibe Ön beleszeretett a készülék meghallgatásakor, az ott lapul benne. 

     A meghallgatást ismert filmjelenetekkel kezdtem. Karakterre nem változott idén a Denon, ami üdvözítendő, hisz azzal nem volt baj. A mozi jelenetekkel nagyon jól boldogul. Dinamikája átlagon felüli, ráadásul a részletekkel is látszólag jobban gazdálkodik a kategóriatársaknál. Ez a megfelelési kényszer érződik is rajta. Mindenáron meg szeretne nekünk mutatni mindent, ami ebben a kategóriában szokatlan, hisz ennek megvannak a maga veszélyei is. A robbanások, a lövések, a mély-beütések is pontosak, feszesek. Semmi kerekítés, csúsztatás. A center dialógusa tiszta, még egészen halkan sem veszik el. A térérzete jónak mondható. Hangkaraktere mindvégig kissé angolos hangzásvilággal rendelkezik. Ez abban teljesedik ki, hogy a mélyei kissé szárazak, épp ezért pontosak, így részletekkel is bírnak. Olyan testességet viszont ne keressünk, mint az Onkyo esetében, hisz az ő hangja színesebb, kerekebb, a fülnek kedvesebb. A Denon ezzel szemben a nyersebb, feszesebb hangzást részesíti előnyben, ami tetszetős, bár egyes hangfalakon kissé vérszegényebb hatású.

     Ez a hangfal kérdés már elődjénél is felmerült. Ragaszkodtam a Zensor 7 szetthez, ami elsőnek mély-hiányosabbnak tűnt.  Miután kapott egy alapos zajcsillapítást, rendbe jött a hangja. Ezután már a 2300-assal is képes volt testes pontos, nem búgó mélyekre. Ez a változás végül megváltoztatta az álláspontomat is róla. Elsőnek azt gondoltam róla, hogy hiába nem omlik össze, attól még vérszegény. Ez részben igaz is, de ez a tulajdonsága egy megfelelő hangfal szetten 25m2-ig egyáltalán nem fog előjönni. Pár komolyabb hangfallal meghallgatva ugyanis egyáltalán nem tűnt mély hiányosnak, inkább csak visszafogottabbnak. A Zensor 7 szett kis javítással viszont alkalmassá, és méltóvá vált arra, hogy ajánljam is vele.


     A sztereó zenehallgatást is ennek tükrében teszteltük le, illetve ismételtük meg. A hozzá árban közelálló hangfalakkal szépen elboldogul, de a drágább, minőségibb hangfalakat már nem képes teljes mértékben kiszolgálni. Ki kell emelnem, hogy a sztereó színpadképe így is a kategória legjobbja. Innen már csak lejjebb van. Sztereó erősítőkkel azért nem ér összevetni, hisz ez a kategória a belépő sztereóerősítők színvonalát sem éri el. Hiába állítják sokan még a 100eFt alatti kategóriáról is, hogy audiofil hangot adnak, ha ez még az alsó közép kategóriában sem elvárás.

     Az átlag felhasználó egyáltalán nem is ezt keresi ezekben az erősítőkben. Ők csupán csak élvezni szeretnék a zenét, amire pedig biztosan alkalmasak, ahogy a házimozizásra is. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lenne őt jó hallgatni, sőt. Háttérzenének, amire a felhasználók többsége használni fogja tökéletesen alkalmas. Egy megfelelő hangfallal, egy jó akusztikában örömteli perceket képes majd okozni.


     A Denon AVR-X2300W személyében egy vérbeli kisdiákot ismerhettem meg, akinek génjeiben ugyan nem voltak meg teljes mértékben a házimozi képességek, de az évek alatt szorgalma mégis a kategóriája élvonalába repítette. Ezt pedig jutalmazni kell. Jómagam örülök, hogy az EISA idén neki ítélte az év házimozi erősítője díját, hisz nekünk szakmabélieknek ezt a fajta lelkesedést időnként el kell ismerni. Semelyik erősítő gyártó nem javult annyit, mint a Denon.

     Vannak olyanok is, akiknek ez nem feltétlenül jön be. Erre is megvan az elméletem: Régen a Denon hangzásvilága kimondottan langyosnak számított, amit oly sokan kedveltek. Ezt viszont mára teljesen levedlette. A lagymatagságot a pontosság és a minőségi hang váltotta fel, ami az eladási statisztikákat figyelembe véve mégis nagyobb felhasználói bázist ért el. Olyan ez, mint az iPhone kijelzője. Mindenki addig a pontig ragaszkodott az apró kijelzőjéhez, még meg nem jelent a nagyobb. A Denon-nál is új, divatosabb szelek fújnak, melyet érdemes meglovagolni, hisz nagy tömegnek szólnak, nem csupán rétegeknek.


Pro, és kontra:


+ Véleményem szerint évek óta a Denon erősítőé a legjobb, és legszebb menürendszer, még ha a konkurencia a tarkóját is leheli épp.


+ Feszes, dinamikus hangja a minőségibb hangzásvilághoz enged betekintést


- A szolgáltatások időtállóságával sincs gond, hisz minden fontos dekódert tartalmaz (Dolby Atmos, DTS-X) De a Tidal (a nagyobb Denon AVR-ek rendelkeznek vele) , és a Google Cast lehet, hogy hiányzik majd pár embernek.


- Furcsa volt számomra, hogy miközben a többi gyártó igyekszik valamiféle bővíthető multiroom rendszerrel ellátni a készüléket, addig a Denon csupán a 4000-es szériától felfele kínálja saját, szintén díjnyertes HEOS multiroom rendszerének kompatibilitását. Valószínűleg ennek eljöveteléhez meg kell várnunk jövőre az AVR-X2400W modellt.

A termék aktuális ára itt található.

Magyarországi forgalmazó:

Horn Distribution [HU] Kft

1191 Budapest

Ady Endre ut 28

tel. +36 1 347 00 20
fax +36 1 347 00 21

e-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

AVR-X2300W - Legfontosabb jellemzők  

• 7.2 csatornás AV rádióerősítő 150W csatornánként  (elég erő, hogy megtöltse a közepes méretű szobákat egyedi Denon  hangzással)

• Beépített WiFi 2,4 GHz/5 GHz-es kétsávos támogatással; beépített Bluetooth (Javított hálózati stabilitás különösen a WiFi zsúfolt lakásokban)

• 4K/60 Hz, teljes sebességű jeltovábbítás, 4:4:4 szín felbontás, HDR és BT.2020  (A legújabb HDMI szabvány időtálló kompatibilitással)

• 8 HDMI bemenet (1 elöl) teljes HDCP 2.2 támogatással  (Bőséges számú bemenet a Blu-ray lejátszóhoz, játékkonzolhoz és egyéb  forrásokhoz)

• Dolby Atmos (akár 5.1.2) és DTS: X (firmware frissítés által) (Elképesztő 3D-s hanghatás felső effektekkel)

• AirPlay, Bluetooth, Internet Radio, Spotify Connect, Network Audio Streaming  (Hozzáférés szinte korlátlan online zenei forrásokhoz)

• DSD (2.8 / 5.6MHz), FLAC, ALAC, AIFF és WAV támogatás  (Nagy felbontású audio streaming HiFi rajongók számára, gapless támogatás)

• Audyssey MultEQ XT, Dynamic Volume és Dynamic EQ  (Az egyedi szobák tökéletes kiegyenlítéséhez)

• Színkódolt hangsugárzó csatlakozók, Setup Assistant, Denon AVR 2016 Remote App  (Problémamentes telepítés, beállítás és üzemeltetés)

• Intelligens ECO mód ki / be / auto beállítás  (Energiatakarékosság a minőség feláldozása nélkül) 

Advanced Video Processing 4K skálázással a HDMI forrásokhoz  (Full HD és még Ultra HD videó minőség a meglévő DVD-kről  vagy más digitális videó forrásokról)